|
27 اردیبهشت، روز روابط عمومی و ارتباطات، را از جانب روابط عمومي دانشگاه صنعتي بيرجند صمیمانه به تمامی دست اندرکاران صدیق، سختکوش و آرمان خواه در حیطه های روابط عمومی و ارتباطات تبریک و تهنیت می گوییم و برای آنان در مسیر دشوار، حساس و ظریفی چون مهندسی راهبری، توسعه و تحقق همه جانبه ارتباطات اجتماعی و غلبه بر کاستی ها و مشکلات این راه خطیر، موفقیت روزافزون آرزو داریم. از منظر روابط عمومی نوین، به مثابه آیینه تمام نمای انتظارات و مطالبات بر حق جوامع انسانی، از سازمان ها و نهادهایی که برای خدمت به آنان. تکوین و سامان یافته اند. روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است مغتنم برای بازبینی انتقادی هوشمندانه و منصفانه در راه های طی شده، فراز و نشیب های فراوان آن، و نیز ترسیم چشم اندازی روشن از آینده که می باید و می تواند در خور شأن و منزلت انسان امروز، طراحی و تدبیر شود.
بر این اساس، در روز ارتباطات و روابط عمومی، تمامی جان های مسئولیت شناس و بیداری که در این عرصه ها چه در امر آموزش و تربیت و چه مدیریت و چه کارشناسی و اجرا تلاش و تکاپو دارند. با یکدیگر پیمان و میثاق می بندند که:
1- پاسداری از حقوق مردم و مخاطبان را هرگز نازل تر از منافع و مصالح سازمان ها ندانند و همگامی و همسویی با مردم را بهترین شیوه برای پشتیبانی از مسئولان و خادمان بشناسند.
2- پیوسته با بهره گیری از فن آوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، پیشتاز نهضت مقابله با دیوان سالاری و طلیعه دار آرمان تکریم مردم و تسهیل و روان سازی امور باشند.
3- راستگویی، صداقت و واقع گرایی را بر بزرگنمایی، اغراق گویی و تشریفات فردی ارجح بدارند.
4- پاسخگویی به افکار عمومی از طریق رسانه های جمعی و نهادهای اجتماعی صنفی و مدنی، با زبان شفاف اقناعی و منطقی را همواره از عوام گرایی، تبلیغات یکسویه و بی محتوا، متمایز بشمارند.
5- اعتقاد به شفافیت و آزادی تبادل اطلاعات را در رفتار عملی خویش به نمایش گذارند و در این راه تنوع رسانه ها برای اطلاع رسانی، تحلیل و چرایی رخدادها و کارکردها را به جای اقدامات یک ساحتی، سطحی و نمایش تدبیر نمایند.
6- تخصص گرایی را به معنای بهره گیری از بهترین و کارآمدترین نیروها برای پیشبرد برنامه های ارتباطی مدنظر قرار دهند.
7- بازخوردگیری علمی و منظم از افکار عمومی را به موازات طرح ها و برنامه های اجرایی، همچون ساز و کاری محکم برای طلاح دائمی نگرش ها و اقدامات در تمامی دستگاه ها، سامان ببخشند.
روز ارتباطات و روابط عمومی، در نهایت فرصتی است مبارک تا همه با هم باور کنیم که توسعه ارتباطات اجتماعی و انسانی و غنای معنوی و ارزشی آن، نیازمند تقویت حضور مدیرانی است دانایی محور، تحول طلب و مردم دوست در گره گاه های نظام اداری – اجرایی کشور از یک سو، تضمین حمایت از روابط عمومی های توسعه خواه و پیشبرو (با ویژگی هایی که از آن به اختصار گذشتیم) از سوی دیگر، و بها دادن روزافزون به نظام آزاد ارتباطات و اطلاعات در جامعه عزت طلب، آرمان خواه و اسلامی ما.
روز ارتباطات عمومی با چنین چشم داشت ها، بیم ها و امیدها بر تمامی رهروان سختکوش و مومن این عرصه ها، فرخنده و مبارک باد.
پيامها
1. روابط عمومی سرچشمه زلال اطلاعات و ارتباطات است. بیایید با عقاید و افکار تنگ نظرانه خود، آب را گل نکنیم.
2. اگر می خواهید دیگران بدانند چه میکنید به روابط عمومی متوسل شوید.
3. روابط عمومی سنگ همه را به سینه میزند ولی چرا عده ای به او سنگ می زنند؟!؟
4. روابط عمومی را با چشمی دیگر ببینید تا راز و رمزها، پیچیدگی ها و لطایف آن بیشتر بر شما نمایان شود.
5. روابط عمومی می تواند قدرت رقابت و پذیرش ریسک را بالا ببرد.
6. روابط عمومی ابزار دست مدیریت نيست؛ فلسفه مديريت است ، اگر ناكار آمد شود ، مديريت فرسوده و ناکارآمد می شود.
7. مدیر تا اعتقاد به روابط عمومی نداشته باشد، روابط عمومی نمی تواند معجزه کند.
8. به روابط عمومی خود اختیار و مسؤولیت بدهید و محافظه کاری و ترس را کنار بگذارید.
9. کار روابط عمومی کار دل است آن را با گل اشتباه نگیرید.
10. روابط عمومی محل نگهداری اشیا عتیقه نیست؟!؟
11. سرکوفت زدن به روابط عمومی، تحقیر خویشتن است.
12. روح روابط عمومی با ایستایی و سکون منافات دارد.
13. استفاده از تکنولوژی روز و ایده های نو، روابط عمومی را آبدیده تر می کند.
14. همه شور و نشاط و حيات يك سازمان به روابط عمومي بستگي دارد.
15. روابط عمومي براي يك فرد كار نمي كند براي نظام كار مي كند.
16. روابط عمومي صرفاً بدنبال اطلاع رساني نيست بلكه مكمل اين فرآيند را «اطلاع يابي» مي داند.
17. در روابط عمومي هدف انتفاعي فوري و مستقيم در ميان نيست، بلكه تمام توجه به نتابج و آثار آينده معطوف ميباشد.
18. روابط عمومي ها نبايد توجيه گر سياست غلط باشند بلكه بايد در پاسخگويي به مردم و در برقراري ارتباط با آنها صداقت را اصل قرار دهند.
19. درهای سازمان، ساعتی باز و ساعتی دیگر بسته می شوند. و این آغوش باز روابط عمومی است که همواره پذیرای شماست.
20. روابط عمومي ها بايد به نقش دو سويه خود در انتقال ديدگاهها و نظرات مردم به سازمانهاي دولتي و نيز ارائه عملكرد اين سازمانها به مردم عمل كنند.
21. روابط عمومي ها نبايد سليقه اي عمل كنند.
22. مجموعه روابط عمومي بايد به دانشهاي روز مجهز باشد.
23. روابط عمومي اساساً جهت تنوير و روشن كردن اذهان مردم از عملكرد و اقدامات سازمانها در قبال مردم بوجود آمده است.
24. روابط عمومي ها نيازمند كارشناسان متخصص، برقراري سيستم دقيق ارزشيابي، نگرشها و نظرات مردم و توجه دقيق به مسائل و مشكلات آنان هستند.
25. در جامعه مدني روابط عمومي به عنوان يك نهاد مي بايد جذب مشاركت كند.
26. كارشناسان روابط عمومي بايد طراح انديشه هاي نو باشند.
27. يكي از فلسفه هاي شكل گيري روابط عمومي، تاثيرگذاري بر افكار عمومي بوده است.
28. اولين شرط براي داشتن يك ارتباط خوب، سخن گفتن از روي علم، آگاهي و اطلاع است.
29. روابط عمومي بك سازمان مسؤوليتي است بر دوش تك تك مقامات اجرايي و در واقع بردوش همه اعضاي آن سازمان مي باشد.
30. مدير بايد بر روابط عمومي احاطه داشته، وظيفه انتقال آن را بصورت فكري و رفتاري در درون سازمان به عهده گيرد.
31. روابط عمومي خانه مردم و تريبون سازمان است.
نظرات شما عزیزان:
+ نوشته شده در سه شنبه 27 ارديبهشت 1385برچسب:روز ارتباط و روابط عمومي مبارك باد , کارگاه دو روزه با محوریت ازدواج دانشجویی , خصوصيات فرد در روابط عمومى , گزارش عملکرد حوزه های مختلف دانشگاه در سال 1389 , برگزاري مسابقات فوتسال به مناسبت هفته خوابگاه ها , افتتاح پايگاه بسيج كاركنان دانشگاه صنعتي بیرجند , برگزاري شوراي مديريت ارتباطات دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي,برگزاري شوراي مديريت ارتباطات دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي در دانشگاه بیرجند, ساعت 11:49 توسط رامين اسماعيلي
اولين شماره از خبرنامه داخلي دانشگاه صنعتي بيرجند منتشر شد برگزاري نخستين دوره مسابقات دومينو كشوري توسط انجمن علمي عمران دانشگاه برگزاري شوراي مديريت ارتباطات دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي بيرجند در دانشگاه صنعتي بيرجند دانشگاه صنعتي بيرجند در يك نگاه شايستگي هاي اخلاقي مديران روابط عمومي روز ارتباط و روابط عمومي مبارك باد سمینار آموزشی مهندسی نفت کارگاه دو روزه با محوریت ازدواج دانشجویی خصوصيات فرد در روابط عمومى گزارش عملکرد حوزه های مختلف دانشگاه در سال 1389 برگزاري مسابقات فوتسال به مناسبت هفته خوابگاه ها افتتاح پايگاه بسيج كاركنان دانشگاه صنعتي بیرجند برگزاري شوراي مديريت ارتباطات دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي بيرجند |
|