به وبلاگ روابط عمومي دانشگاه صنعتي بيرجند خوش آمدید در صورت تمايل مي توانيد از طريق آدرس پست الكترونيكي زير با ما مكاتبه فرمائيد و اخبار و اطلاعات مربوط به دانشگاه را ارسال كنيد تا در صورت تائيد مديريت وبلاگ در همين وبلاگ منتشر گردند. Email:rbirjandut@gmail.com
وبلاگ تخصصی علوم پزشکی 1
روابط عمومي دانشگاه بيرجند 1
دانشگاه پيام نور بيرجند 1
دانشگاه علوم پژشكي بيرجند 1
دانشگاه آزاد اسلامي واحد بيرجند 1
داشگاه بيرجند 1
دانشگاه صنعتي بيرجند 1
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان روابط عمومي دانشگاه صنعتي بيرجند و آدرس birjandut.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 20
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 22
بازدید کل : 711
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


اولين شماره از خبرنامه داخلي دانشگاه صنعتي بيرجند در روز

دوشنبه   9 خرداد   1390

منتشر شد.

براي مشاهده خبرنامه بر روي آن كليك كنيد...

صفحه اول                            

           صفحه اول                                                  صفحه دوم                       




 

 

 

 

 

 

 

انجمن علمي مهندسي عمران دانشگاه پس از تلاش هاي مكرر موفق به گرفتن امتياز ميزباني اين دوره از مسابقات شد 

 

به گفته اعضاي اين انجمن اقدامات صورت گرفته جهت برگزاري اين مسابقات به شرح زير مي باشد:


 

* اعلام طرح در شوراي فرهنگي دانشگاه و اخذ مجوز شوراي مربوطه مبني بر برگزاري مسابقات

 

* رايزني هاي متعدد با سازمانها و ادارات دولتي جهت حمايت مالي از مسابقات

* برگزاري جلسه اي در دفتر مدير كل محترم سياسي استانداري جهت مشخص گرديدن ميزان حمايت مالي ادارات و سازمان هاي دولتي حامي مسابقات 

* قرار دادن اطلاعات و جزئيات مسابقات بر روي سايت انجمن علمي مهندسي عمران و تبليغات گسترده در سطح كشور از اين دوره مسابقات 

هم اكنون اين انجمن در حال ثبت نام از تيم هاي متقاضي ثبت نام و دريافت طرح هاي آنان مي باشد.   

 





شوراي مديريت ارتباطات دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي بيرجند با حضور مديران روابط عمومي دانشگاه ها و مؤسسات آموزشي استان در روز دوشنبه مورخ 02/03/90 در محل سالن اجتماعات دانشگاه برگزار گرديد.

در اين جلسه ، مباحثي پيرامون روابط عمومي و جايگاه آن در عصر حاضر مطرح و تبادل نظر گرديد. همچنين در حين نشست كارگاه آموزشي با عنوان اخلاق در روابط عمومي توسط حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد باقر عبادي عضو هيأت علمي دانشگاه صنعتي بيرجند برگزار شد. در پايان اين نشست،  دبيرخانه شورا به مدت يك سال از دانشگاه آزاد اسلامي به دانشگاه صنعتي بيرجند منتقل شد. اين شورا در مهرماه 86 تأسيس شده،كه اعضاي آن را مديران روابط عمومي دانشگاه هاي بيرجند، صنعتي بيرجند، آزاد اسلامي، علوم پزشكي، پيام نور، جامع علمي- كاربردي استان و مراكز آموزشي فني و حرفه اي دختران، فني و حرفه اي پسران(ابن حسام) ، تربيت معلم امام سجاد(ع) و تربيت معلم شهيد باهنر تشكيل مي دهند.




دانشگاه صنعتي بيرجند بنا به مصوبه سفر اول استاني هيأت دولت نهم به استان

 

 خراسان جنوبي و با دستور مستقيم رياست محترم جمهوري اسلامي ايران 

 جناب آقاي دكتر احمدي نژاد، با انتقال كليه ساختمان ها و تأسيسات

 

 از دانشگاه صنايع و معادن ايران مركز بيرجند به دانشگاه صنعتي بيرجند 

 در تاريخ 1/7/86 تأسيس گرديد. هدف از ايجاد اين دانشگاه توسعه آموزش

 عالي در ديار علم و ادب و تحقق بخشيدن به آموزش و پژوهش و تربيت 

 نيروهاي انساني متعهد و متخصص كيفي براي بخشهاي صنعتي منطقه 

 و ميهن عزيز اسلامي بوده است. 

در حال حاضر اين دانشگاه پس از 4 سال فعاليت ، داراي 5 رشته كارشناسي

 

 و يك رشته كارشناسي ناپيوسته با تعداد 853 دانشجو و 20 عضو هيأت 

 علمي ثابت مي باشد .

 

 




يادداشتي از دكتر احمد یحیایی ایله ای (استاد ارتباطات)  - چند مدت پيش ميهمان يكي از مديران روابط عمومي بودم اتفاقا در حضور من يكي از مشتريان به ايشان مراجعه كرد و گفتگويي اتفاق افتاد و مشتري با عدم رضايت اتاق را ترك كرد. من به ايشان گقتم فلاني تو بدون هيچ شايستگي مديريتي (سابقه مديريت) شايستگي عملي (تجربه كاري در روابط عمومي) شايستگي ارتباطي (مهارت گفتن و نوشتن) مدير شده اي، لااقل با مردم خوش برخورد (شايستگي اخلاق) باش. و در حقيقت اين شايستگي مهري بر تاييد شايستگي هاي ديگر است و چه بسا مديراني هستند كه در روابط عمومي فعاليت مي كنند و فقط داراي شايستگي اخلاقي هستند و مي توانند خدمتگذار باشند.

توصیه مهم این است که اگر مدیر روابط عمومی شایستگی اخلاقی نداشته باشد هرگز شایستگی های دیگر او را به سر منزل مقصود نمی رساند. مدیر روابط عمومی بایستی اسوه تواضع در درون سازمان و شهره صداقت برای مشتریان بیرون از سازمان باشد. شايستگي هاي اخلاقی مدیر روابط عمومی عبارتند از:

الف: برخورد متواضعانه با كاركنان و مشتريان

ب: برخورد محترمانه با كاركنان و مشتريان

ج: برخورد منصفانه با كاركرد كاركنان روابط عمومي

د: پاسخگويي سريع به خواسته هاي مشتريان

ه: پاسخگويي صحيح به خواسته هاي مشتريان

حال اگر بخواهيم برخي از ويژگيهاي اخلاقي مديران روابط عمومي را در عمل طرح كنيم به مديران روابط عمومي توصيه مي شود:

1-     تبسم كنيد. چهره متبسم دوست داشتني تر، زيباتر و اثرگذارتر است. مجتبي كاشاني مي گويد:

     و به هر چهره اي تبسم داشت    ما به آن چهره احترام كنيم

 

2-  سلام كنيد. ارتباط گر كسي است كه ارتباط را آغاز مي كند، در واقع يك مدير و كارشناس روابط عمومي كسي است كه زودتر از بقيه در سازمان سلام مي كند.

3-  شنونده باشيد. شنونده بودن يعني احترام گذاشتن به ديگران؛ شما كانال هاي زيادي براي گفتن داريد و از طريق كانال هايي مختلف پيام خود را گفته ايد، اجازه بدهيد مشتري از فرصت استفاده كند زيرا شنيدن به تنهايي ميزاني از رضايتمندي را توليد مي كند.

4-  در مرحله اول تمام انتقادات را بپذيريد. به انتقادات مشتري ايراد نگيريد؛ پارازيت هاي محيطي در خيلي از مواقع باعث شده است كه ميزان اطلاعات مشتريان درباره سازمان و خدمات و محصولات شما خيلي متفاوت باشد.

5-  شفاف و ساده اطلاعات بدهيد. اگر مي خواهيد مشتري به شما كمك كند و حرف شما را عمل كنيد خيلي ساده و شفاف سخن بگوييد. در واقع زدن حرف هايي كه ديگران متوجه نمي شوند نشانه اي بر علم و اطلاعات نيست.

6-  نتيجه گفتگو را اعلام كنيد. اگر نمي توانيد مشكل را حل كنيد و گفتگو را فوري به نتيجه برسانيد، در زماني مشخص كه به اطلاع مشتري مي رسانيد نتيجه پيگيري را به مشتري اعلام كنيد.




27 اردیبهشت، روز روابط عمومی و ارتباطات، را از جانب روابط عمومي دانشگاه صنعتي بيرجند صمیمانه به تمامی دست اندرکاران صدیق، سختکوش و آرمان خواه در حیطه های روابط عمومی و ارتباطات تبریک و تهنیت می گوییم و برای آنان در مسیر دشوار، حساس و ظریفی چون مهندسی راهبری، توسعه و تحقق همه جانبه ارتباطات اجتماعی و غلبه بر کاستی ها و مشکلات این راه خطیر، موفقیت روزافزون آرزو داریم.

از منظر روابط عمومی نوین، به مثابه آیینه تمام نمای انتظارات و مطالبات بر حق جوامع انسانی، از سازمان ها و نهادهایی که برای خدمت به آنان. تکوین و سامان یافته اند. روز ارتباطات و روابط عمومی فرصتی است مغتنم برای بازبینی انتقادی هوشمندانه و منصفانه در راه های طی شده، فراز و نشیب های فراوان آن، و نیز ترسیم چشم اندازی روشن از آینده که می باید و می تواند در خور شأن و منزلت انسان امروز، طراحی و تدبیر شود.
بر این اساس، در روز ارتباطات و روابط عمومی، تمامی جان های مسئولیت شناس و بیداری که در این عرصه ها چه در امر آموزش و تربیت و چه مدیریت و چه کارشناسی و اجرا تلاش و تکاپو دارند. با یکدیگر پیمان و میثاق می بندند که:
1-    پاسداری از حقوق مردم و مخاطبان را هرگز نازل تر از منافع و مصالح سازمان ها ندانند و همگامی و همسویی با مردم را بهترین شیوه برای پشتیبانی از مسئولان و خادمان بشناسند.
2-    پیوسته با بهره گیری از فن آوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، پیشتاز نهضت مقابله با دیوان سالاری و طلیعه دار آرمان تکریم مردم و تسهیل و روان سازی امور باشند.
3-    راستگویی، صداقت و واقع گرایی را بر بزرگنمایی، اغراق گویی و تشریفات فردی ارجح بدارند.
4-    پاسخگویی به افکار عمومی از طریق رسانه های جمعی و نهادهای اجتماعی صنفی و مدنی، با زبان شفاف اقناعی و منطقی را همواره از عوام گرایی، تبلیغات یکسویه و بی محتوا، متمایز بشمارند.
 
5-    اعتقاد به شفافیت و آزادی تبادل اطلاعات را در رفتار عملی خویش به نمایش گذارند و در این راه تنوع رسانه ها برای اطلاع رسانی، تحلیل و چرایی رخدادها و کارکردها را به جای اقدامات یک ساحتی، سطحی و نمایش تدبیر نمایند.
6-    تخصص گرایی را به معنای بهره گیری از بهترین و کارآمدترین نیروها برای پیشبرد برنامه های ارتباطی مدنظر قرار دهند.
7-    بازخوردگیری علمی و منظم از افکار عمومی را به موازات طرح ها و برنامه های اجرایی، همچون ساز و کاری محکم برای طلاح دائمی نگرش ها و اقدامات در تمامی دستگاه ها، سامان ببخشند.
روز ارتباطات و روابط عمومی، در نهایت فرصتی است مبارک تا همه با هم باور کنیم که توسعه ارتباطات اجتماعی و انسانی و غنای معنوی و ارزشی آن، نیازمند تقویت حضور مدیرانی است دانایی محور، تحول طلب و مردم دوست در گره گاه های نظام اداری – اجرایی کشور از یک سو، تضمین حمایت از روابط عمومی های توسعه خواه و پیشبرو (با ویژگی هایی که از آن به اختصار گذشتیم) از سوی دیگر، و بها دادن روزافزون به نظام آزاد ارتباطات و اطلاعات در جامعه عزت طلب، آرمان خواه و اسلامی ما.
روز ارتباطات عمومی با چنین چشم داشت ها، بیم ها و امیدها بر تمامی رهروان سختکوش و مومن این عرصه ها، فرخنده و مبارک باد.    
 
        پيامها
 
1.       روابط عمومی سرچشمه زلال اطلاعات و ارتباطات است. بیایید با عقاید و افکار تنگ نظرانه خود، آب را گل نکنیم.
2.                 اگر می خواهید دیگران بدانند چه میکنید به روابط عمومی متوسل شوید.
3.                 روابط عمومی سنگ همه را به سینه میزند ولی چرا عده ای به او سنگ می زنند؟!؟
4.       روابط عمومی را با چشمی دیگر ببینید تا راز و رمزها، پیچیدگی ها و لطایف آن بیشتر بر شما نمایان شود.
5.                 روابط عمومی می تواند قدرت رقابت و پذیرش ریسک را بالا ببرد.
6.       روابط عمومی ابزار دست مدیریت نيست؛  فلسفه مديريت است ، اگر ناكار آمد شود ، مديريت  فرسوده و ناکارآمد می شود.
 7.                 مدیر تا اعتقاد به روابط عمومی نداشته باشد، روابط عمومی نمی تواند معجزه کند.
8.                 به روابط عمومی خود اختیار و مسؤولیت بدهید و محافظه کاری و ترس را کنار بگذارید.
9.                 کار روابط عمومی کار دل است آن را با گل اشتباه نگیرید.
10.            روابط عمومی محل نگهداری اشیا عتیقه نیست؟!؟
11.            سرکوفت زدن به روابط عمومی، تحقیر خویشتن است.
12.            روح روابط عمومی با ایستایی و سکون منافات دارد.
13.            استفاده از تکنولوژی روز و ایده های نو، روابط عمومی را آبدیده تر می کند.
14.            همه شور و نشاط و حيات يك سازمان به روابط عمومي بستگي دارد.
15.            روابط عمومي براي يك فرد كار نمي كند براي نظام كار مي كند.
16.            روابط عمومي صرفاً بدنبال اطلاع رساني نيست بلكه مكمل اين فرآيند را «اطلاع يابي» مي داند.
17.     در روابط عمومي هدف انتفاعي فوري و مستقيم در ميان نيست، بلكه تمام توجه به نتابج و آثار آينده معطوف ميباشد.
18.     روابط عمومي ها نبايد توجيه گر سياست غلط باشند بلكه بايد در پاسخگويي به مردم و در برقراري ارتباط با آنها صداقت را اصل قرار دهند.
19.     درهای سازمان، ساعتی باز و ساعتی دیگر بسته می شوند. و این آغوش باز روابط عمومی است که همواره پذیرای شماست.
20.     روابط عمومي ها بايد به نقش دو سويه خود در انتقال ديدگاهها و نظرات مردم به سازمانهاي دولتي و نيز ارائه عملكرد اين سازمانها به مردم عمل كنند.
21.            روابط عمومي ها نبايد سليقه اي عمل كنند.
22.            مجموعه روابط عمومي بايد به دانشهاي روز مجهز باشد.
23.     روابط عمومي اساساً جهت تنوير و روشن كردن اذهان مردم از عملكرد و اقدامات سازمانها در قبال مردم بوجود آمده است.
24.     روابط عمومي ها نيازمند كارشناسان متخصص، برقراري سيستم دقيق ارزشيابي، نگرشها و نظرات مردم و توجه دقيق به مسائل و مشكلات آنان هستند.
25.            در جامعه مدني روابط عمومي به عنوان يك نهاد مي بايد جذب مشاركت كند.
26.            كارشناسان روابط عمومي بايد طراح انديشه هاي نو باشند.
27.            يكي از فلسفه هاي شكل گيري روابط عمومي، تاثيرگذاري بر افكار عمومي بوده است.
28.            اولين شرط براي داشتن يك ارتباط خوب، سخن گفتن از روي علم، آگاهي و اطلاع است.
29.     روابط عمومي بك سازمان مسؤوليتي است بر دوش تك تك مقامات اجرايي و در واقع بردوش همه اعضاي آن سازمان مي باشد.
30.     مدير بايد بر روابط عمومي احاطه داشته، وظيفه انتقال آن را بصورت فكري و رفتاري در درون سازمان به عهده گيرد.
31.            روابط عمومي خانه مردم و تريبون سازمان است.



کانون اجتماعی دانشگاه صنعتی ییرجند با همکاری کانون اجتماعی بانوان استان برگزار کرد:

کارگاه دو روزه با محوریت ازدواج دانشجویی با حضور دکتر زاهدی

اين گارگاه در آمفي تئاتر دانشگاه در تاريخ پنجشنبه 22/2 و جمعه 23/2 به مدت دو روز برگزار شد كه با استقبال قابل توجه دانشجويان همراه بود.





خصوصيات فرد در روابط عمومى

كسى كه روابط عمومى را به عنوان يك شغل انتخاب مى كند و مسئوليت انجام وظايفى را در اين حرفه مى پذيرد، بايد به عنوان يك حرفه به آن نگاه كند و سعى كند مهارت ها و تخصص هاى آن را فرا گيرد و آينده شغلى و پيشرفت اجتماعى خود را براساس آن برنامه ريزى كند.
بايد استعداد، آمادگى، ظرافت، تناسب و توانايى فردى، علاقه، انديشه خلاق، انگيزه پيشرفت، شهامت و شجاعت داشته باشد، همچنين قدرت تجزيه و تحليل مسائل محيط كار، اصول و فلسفه سازمان را به خوبى بشناسد.
حساس و پر مسئوليت، هوش و زيركى نيز از خصوصيات شخصي است كه در روابط عمومى مشغول به كار است.
 




برگزاري مسابقات فوتسال به مناسبت هفته خوابگاه ها

به مناسبت هفته خوابگاه ها يك سري مسابقات فوتسال بين دانشجويان پسر دانشگاه صنعتي بيرجند توسط مديريت تربيت بدني دانشگاه برگزار گرديد.

اين مسابقات كه با حضور 9 تيم و در 2 گروه در سالن ورزشي دانشگاه برگزار شد در پايان تيم مكانيك ب مقام اول  و تيم هاي سنت شكن و معدن 87  رتبه هاي دوم و سوم را از آن خود كردند.
 




افتتاح پايگاه بسيج كاركنان دانشگاه صنعتي بیرجند

 

پايگاه بسيج كاركنان دانشگاه صنعتي بيرجند با نام پايگاه مقاومت شهيد مطهري با حضور سرهنگ نوفرستي مسئول بسيج كاركنان استان خراسان جنوبي، رياست دانشگاه صنعتي بيرجند و ساير مسئولين دانشگاه، توسط حجت الاسلام والمسلمين سيد محد باقر عبادي عضو هيأت علمي دانشگاه صنعتي بيرجند افتتاح گرديد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي بيرجند، پس از سخنراني دكتر اميرآبادي زاده رياست دانشگاه و سرهنگ نوفرستي پيرامون بسيج و جايگاه آن در عصر حاضر بخصوص در برهه مواجهه كشور با جنگ نرم دشمنان اسلام، حجت اعراب شيباني كارشناس امور دانشجويي دانشگاه به عنوان سرپرست پايگاه انتصاب گرديد.
 





برگزاري شوراي مديريت ارتباطات دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي بيرجند در دانشگاه صنعتي بيرجند

 


 

شوراي مديريت ارتباطات دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي بيرجند با حضور مديران روابط عمومي دانشگاه ها و مؤسسات آموزشي بيرجند در روز دوشنبه مورخ 20/10/89 در محل سالن اجتماعات دانشگاه صنعتي بيرجند برگزار گرديد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه صنعتي بيرجند، در اين جلسه كه با حضور رياست دانشگاه صنعتي بيرجند بر گزار شد، دكتر اميرآبادي زاده ضمن خير مقدم به شركت كنندگان، مباحثي را پيرامون روابط عمومي و جايگاه آن در عصر حاضر بيان نمود و در خصوص فعاليتهاي كاري يك  مدير روابط عمومي پيشنهاداتي را ارائه كرد. در ادامه، اعضاي شورا به بحث و گفتگو در خصوص موارد و مطالب جلسه و ارائه راهكارها پرداختند.

لازم به ذكر است اين شورا در مهرماه 86 تأسيس شده،كه اعضاي آن را مديران روابط عمومي:

 دانشگاه هاي بيرجند

 صنعتي بيرجند

  آزاد اسلامي

 علوم پزشكي

  پيام نور

جامع علمي- كاربردي استان و مراكز آموزشي فني و حرفه اي دختران، فني و حرفه اي پسران(ابن حسام) ، تربيت معلم امام سجاد(ع) و تربيت معلم شهيد باهنر تشكيل مي دهند.





صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد